Després de sis anys en barracons, els prop de 200 alumnes de l'Escola Mediterrània han estrenat aquest dijous edifici nou. L'èxit s'ha aconseguit, en part, gràcies a les mobilitzacions de la comunitat educativa i el suport del barri. Segons la directora, M. Ascensió Fumanal, és un pas important perquè "ara veiem el futur i sabem que continuarem com a escola".
Fumanal explica que la reobertura del centre és important globalment, en el sentit que “la lluita del barri i de la comunitat educativa era per mantenir un espai molt necessari per a la Barceloneta, que, actualment, està en un procés molt complicat respecte al turisme.”
El 2007 es va enderrocar l’edifici per problemes estructurals i, des d’aleshores i durant sis anys, els alumnes van haver de fer classes en barracons que es van situar en un descampat al costat d’una altra escola del barri. El compromís del consistori era que en un termini de dos o tres anys es construiria un edifici nou, i al consell escolar es va crear una comissió per fer un seguiment d’aquests procediments. Però la promesa no es va complir i, tres anys després, van començar les mobilitzacions, impulsades per l’AMPA i amb molt suport veïnal.
El 2010, la comunitat educativa es manifestar per denunciar tres anys treballant en mòduls prefabricats i sense disposar de biblioteca. Una de les crítiques més importants va ser que, durant un temps, no van rebre informació de l’Institut Municipal d’Educació sobre la construcció del nou edifici. Al llarg d’aquests anys d’espera, famílies, alumnes, professorat i veïns s’han mobilitzat de les maneres més diverses per exigir una nova escola: fent classes al carrer, i amb manifestacions, que han tingut el suport dels veïns i entitats del barri.
Veure més (a BTV)
Per les escoles de nova creació, 3 anys en barracots són suficients
Demanem a l’Administració els següents compromisos que fins i tot entenem haurien d’estar regulats per llei:
- Que s’asseguri com a premissa la qualitat educativa en totes les fases del procés.
- Que es fixi un termini màxim de 3 anys per a la construcció i posta en servei de l’edifici definitiu.
- Que es planifiquin d’inici el conjunt de les instal·lacions provisionals amb les màximes ampliacions necessàries.
- Que s’articulin sistemes de participació dels pares i mares i de les direccions dels centres amb l’Administració. (Llegir tot el Manifest)
- Que s’asseguri com a premissa la qualitat educativa en totes les fases del procés.
- Que es fixi un termini màxim de 3 anys per a la construcció i posta en servei de l’edifici definitiu.
- Que es planifiquin d’inici el conjunt de les instal·lacions provisionals amb les màximes ampliacions necessàries.
- Que s’articulin sistemes de participació dels pares i mares i de les direccions dels centres amb l’Administració. (Llegir tot el Manifest)